close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

החשיבות של הדברה ידידותית לסביבה ושיטות הביצוע שלה

מערכת שורשז שבט, תשפא20/01/2021

מהי הדברה ירוקה, למה צריכים אותה ומתי?

תגיות:
הדברה ידידותית לסביבה – השירות שאתם צריכים לחפש
בשנים האחרונות מורגשת מגמה ירוקה בכל תחומי החיים שלנו מתוך רצון לשמור על סביבת מחייה בריאה יותר לכולנו. אחת הדוגמאות הטובות לכך הוא תחום ההדברה. בעוד שיטות ההדברה הקלאסיות משתמשות ברעלים רבי עוצמה שפוגעים לא רק במזיקים עצמם אלא בסביבה כולה, כיום ניתן למצוא גם שיטות הדברה חדשניות יותר אשר אינן כוללות שימוש בחומרים שמזיקים לסביבה ולבריאות האדם. זקוקים לשירותי הדברה ומחפשים הדברה ידידותית לסביבה? להלן סקירת השיטות השונות שתמצאו אצל חברת הדברה שדוגלת במגמה ירוקה.

מדוע
כדאי להימנע מהדברה שאינה ירוקה?

לפני שנתחיל לסקור את כל שיטות ההדברה הירוקות הקיימות, חשוב כי תבינו מדוע הדברה ירוקה היא דבר כל כך חשוב. ובכן, השימוש בחומרי הדברה מסורתיים כולל חומרים מסוכנים כגון זרחנים אורגניים ואחרים. כאשר מפזרים את החומרים הללו על מנת להיפטר ממזיקים שונים, הם עלולים לפגוע גם בדיירי הבית ולגרום לאלרגיות ומחלות, בין אם בשל שאיפה שלהם ובין אם בשל מגע בהם. כמובן שהדבר מסוכן גם לחיות מחמד ביתיות, אם ישנן כאלה. במקרים מסויימים (כאשר ההדברה מתבצעת בשטחים חקלאיים למשל) חומרים אלו עלולים בסופו של דבר גם לחדור למזון או למי התהום שלנו, מה שעלול לגרום למצבים בריאותיים קשים.

הבחירה בהדברה ידידותית לסביבה מונעת אם כן את הסיכוי להרעלה ובעיות בריאותיות למיניהן, מה גם שהיא כוללת יתרונות נוספים כגון היעדר ריחות לא נעימים בעת ביצוע ההדברה ויעילות משופרת מאשר ההדברה הכימית הקלאסית, עם תוצאות שמחזיקות זמן רב יותר.

הדברה ידידותית לאדם וסביבתו – כל השיטות הקיימות
חברת הדברה מקצועית אשר דוגלת במגמה ירוקה תוכל להציע לכם אחת מבין שלוש שיטות ההדברה הבאות:
1. הדברה פיזיקלית – בשיטה זו נוקטים בכל הדרכים על מנת לחסום את החדירה של הגורמים המזיקים אל המקום המודבר. למשל, ניתן לאטום חריצים במטבח על מנת שנמלים לא יוכלו להתבסס בתוך הארונות, לטפל בעשבייה שבה משגשגים חולדות ועכברים וכו'.
2. הדברה ביולוגית – בשיטה זו נעשה שימוש באמצעים ביולוגיים על מנת לטפל במזיקים. הדוגמא הקלאסית לכך היא שימוש בדגים והקמת בריכה ייעודית על מנת לטפל בבעיית יתושים קשה. ניתן כמו כן "לזרוע" חרקים מזן מסויים על מנת שיכחידו את נוכחותם של חרקים מסוג אחר שאינם רצויים בבית או בחצר. דוגמא נוספת היא שימוש בחיידקים או וירוסים כנגד מזיקים.
3. הדברה אורגנית – שיטה זו דומה מאוד לשיטה הקלאסית וכוללת ריסוס ופיזור של חומרים שאמורים להרחיק את המזיקים, אך כאלה על בסיס חומרים טבעיים לחלוטין ולא רעילים.

להזמין מדביר שמתמחה בכך
לא כל חברת הדברה מסוגלת לבצע הדברה ידידותית לסביבה ולמעשה רובן אינן מציעות זאת. על כן דאגו לוודא זאת כאשר הינכם מתקשרים עם חברה מסויימת ואל תתביישו לשאול באילו חומרים החברה משתמשת בדיוק. אחת הדרכים לדעת מייד האם אכן מדובר בחברה שמשתמשת בחומרי הדברה ידידותיים לסביבה ולא בכזו המוליכה אתכם שולל, היא אי-הדרישה לחייב אתכם לפנות את הבית למספר שעות רב. שימו לב לכך לפני שתתקשרו עם חברה כזאת או אחרת.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה